fin häst!

idag rev lite pinnar i en av hagarna där hästarna har gått i dom senaste dagarna, vi rev kanske 15 pinnar, alla hästar är ju så nyfikna så dom är som ett klistermärke på en, foxie (unghästen) var i ansikte på mig med mulen hela tiden! hon är så jäkla mysig! efter de så gick vi hem med hästarna och red en sväng med mecal och spirit, mezcal va hur lugn som helst i skritten, med tanke på att de blåste hur mycket som helst. i traven blev han jätte pigg. men jag började jobba på att ha skulle gå i form och gjorde skänkelvikningar över vägen där jag red, halter så han hade fullt upp på vad han gjorde. då gick han helt underbart! fin och mjuk trav och inte snabb och skumpig. han är en häst med väääldigt mycket motor! sen skritta vi i 20 min hem på långa tyglar, han är för bra den där hästen!! :'D
 
/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0