Två hästar ridna

Blev en tur med både Obelix och Oliver idag, red och kände på båda. Nu är dom på topp båda två kan jag säga!
Först åkte jag med bil och transport och hämtade oliver i hagen, sen fick han åka hem och så skodde jocke honom runt om och sen gjorde jag i ordning honom och red till baka. Tränade på lite sidvärts på vägen och han lyssnade lika bra som vanligt, han var så laddad så jag ville inte provocera med några byten. Så i galoppen så tog vi det så lungt och sansat som det gick (heheh). Men han var mjuk och okomplicerad. 
 
Sen gjorde jag ett hästbyte, tränsade obelix och red honom barbacka ut i skogen medan min kompis emma forsatte mitt "arbete" med att få oliver att dampa ur sig allt. Han gjorde några ruscher med honom och sen lignade han ner sig lite. Krutpaketet.se
 
Tillbaka till obelix: Han var som en f*cking drömhäst nu! travar och galopperar så snällt på lång tygel, jämnare gångarter än vanligt och mjuk och fin i sidorna. Vi jobbade inte med något speciellt, vi bara myyyyste! och det finns ingen goare häst att rida barbacka på! han har typ ingen manke, rund om ryggen och snäll, guuuu så mysigt!
 
 
Båda pållenissarna fick prova det nya pannbandet och gooosch så snygga dom var båda två! men Obelixen har lite för lång lugg för att ha det ;) hahaha det syns ju inte alls..
 
 
 
fina va?? 
 
 
/ OLIVIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0