på torsdag kommer dom hem

på torsdag kommer trollvar och lilleman hem från betet, äntligen! I veckan kommer de bli fullt upp! sista veckan på lovet och jag har inte haft så mycket planerat på länge! imorgon ska jag och pappa hämta mamma, hon kommer hem från norge (hon jobbar där) och på tisdag åker jag ner på stan och fixar lite sen åker jag till mezcal tror jag. på onsdag åker jag till en kompis och sover där till torsdagen då hon fyller år och sen ska jag till trollvar och lilleman. På fredag åker jag och hälsar på en gammal vän, nämligen min gamla häst lucas, en rejäl nordis och ev trollvar. men lördag och söndag ska jag nog få vila hoppas jag och ladda inför skolan! :) tänkte bjuda på lite bilder på några hästar jag tagit hand om och skriva en liten text :)
dennis, en riktig gammalgubbe men energisk till tusen! han är 24 (?) år! han är en korsningsponny, jag slutade rida han för att han inte va min typ av häst.
Lucas, en riktig bamsebjörn! Emma som följde mig till lucas och knäppte korten blev nästan rädd för lucas när jag sa att hon skulle hämta han när hon såg hur grov han var! x)
jalla, en travare som slutade på travet extremt tidigt då han imte var något att satsa på då han bara sprang och snubblade hela tiden :/. Sen så börjar han bli blind på ena ögat..
och nu har jag "bara" trollvar, lilleman och mezcal
lilleman har jag aldrig skrivit om, men han är en amerikansk miniatyrponny som är vääldigt osäker, ostadig och stressar upp sig för ingenting, men han är ju hingst, men jag ska lägga 70% på han och 30% på trollvar men de blir nog bra! :)
sist men inte minst, min gula stjärna mezcal
/Linnea :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0