Gulingen motionerad

Nu har jag ridit hem virre från betet, han ska få nya skor och sen ska han ridas tillbaka, han skötte sig ÖVER förväntan och skrittade på lång tygel hela vägen. För er som inte vet så brukar virre takta och springa i sidled och vara allmänt dryg. Men inte idag.
 
Skrittade bara planlöst hem, blev väl en sisådär 2,5 kilometer skritt i en hastighet som 6,7 kmh. Så när han är färdig blir det lika långt tillbaka, men då lägger jag nog in lite mera trav, ville inte göra det med skorna han har nu. Sen ska Oliver och Obelix ut på en tur med lite mera trav och galoppintervaller i skogen. Får se om Emma hjälper mig med en, annars får jag rida två. 
 
Sist och minst så ska ponnyerna få en promenad, förmodligen alla tre, så att alla 6 hästar blir motionerade!
Ska sätta mig och skriva en planering åt hästarna som sträcker sig ungefär en vecka framåt :) 
 
Fina gulingen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0